malgratcomunicacio.cat

En directe


[ÀUDIO] Els usuaris del banc d'aliments s'han gairebé triplicat per la crisi del covid-19

Segons les dades de la regidoria d'Acció Social, el servei del banc d'aliments La Botiga Malgratenca ha passat de repartir 90 lots d'aliments de mitjana mensual a lliurar-ne 263 a l'abril. En aquests moments, el servei ajuda a 837 persones de Malgrat de Mar i Palafolls. Per altra part, els tècnics de Serveis Socials han fet 220 atencions i intervencions entre el 17 de març i el 18 de maig. El primer tinent d'alcalde i regidor d'Acció Social, Jofre Serret, assegura que "són xifres que impacten" i creu que "si entre tots no fem que Malgrat aquests propers mesos es reactivi, realment tindrem un hivern molt cru"



Publicat:
26-05-2020 / 13:01:24
Actualitzat:
26-05-2020 / 15:01:24

"Tenim l'impacte del covid en dades", diu el primer tinent d'alcalde Jofre Serret. La crisi sanitària i econòmica del covid-19 ha provocat un augment de les necessitats i demandes de les famílies malgratenques a Serveis Socials. Segons les dades que ha publicat la regidoria d'Acció Social, el servei de repartiment d'aliment fresc ha passat de 4 lots a la setmana de mitjana a 20 el mes de maig i, per tant, s'ha multplicat per cinc. Durant el mes d'abril, la regidoria ha comprat aliments i productes de primera necessitat per valor de 4.264,51 euros.

Per altra part, els tècnics de Serveis Socials han fet 220 atencions i intervencions, entre el 17 de març i el 18 de maig. Són casos que han arribat per telèfon, correu electrònic o derivats d'altres serveis com, per exemple, l'Àrea Bàsica de Salut, els hospitals o les residències de gent gran.

Entre les dades que destaca Acció Social també hi ha els 53 serveis de suport voluntari que s'han dut a terme entre el 23 de març i el 20 de maig. Aquest servei ha ajudat a persones grans o amb dificultat de mobilitat a fer compres d'aliments i productes farmacèutics. En 10 casos s'ha detectat situacions de vulnerabilitat. També s'ha fet el seguiment de 364 casos de persones que tenen teleassistència activada. 

Ajuts econòmics

Serveis Socials ha registrat entre el 7 i el 20 de maig 93 sol·licituds d'ajuts extraordinaris. D'aquests, 51 corresponen a persones no usuàries del servei.

Paral·lelament, també s'ha fet un seguiment dels casos de risc d'infància i s'han creat Comissions Socials amb tots els centres escolars del municipi.

Per altra part, s'han destinat 5.970,22 euros al Servei d'Atenció Domiciliària i neteja per atendre persones que anaven a centres de dia i han hagut de quedar-se a casa, i a ampliar hores dels qui ja rebien usaven els serveis del SAD, però que han resultat insuficients en el context de la pandèmia del covid-19.

Serret comenta que les dades "són una dosi de realitat" perquè mostren "quina reacció té aquesta crisi sanitària", que comporta "una crisi social i econòmica molt important". El primer tinent d'alcalde explica que "l'equip de Serveis Socials està esgotat" i que calen més recursos "perquè les dades van creixent cada dia més".

El sector turístic, un dels més afectats

Jofre Serret ha detallat que entre els nous casos que s'atenen a Serveis Socials hi ha persones vinculades al sector turístic que, tot i no haver patit cap ERTO perquè no estaven contractades, no han pogut començar a treballar l'1 d'abril tal i com tenien previst. En aquest sentit, el tinent d'alcalde d'Acció Social ha garantit que "per part de l'Ajuntament hi haurà tota la col·laboració que calgui per reactivar l'economia i poder fer que l'hivern no sigui tan llarg com es preveu que serà". Serret assegura que és necessari un treball que s'ha de fer "entre tots".

Galeria d'àudios

Notícies

Totes les notícies

Agenda

Tota l'agenda

Ona Malgrat

Ràdio a la carta Programes Contacte

MLGVisió

Xarxes Socials

Butlletí

Qui som

Crèdits

Ajuntament de Malgrat de Mar - Carme 30 - 08380 - Malgrat de Mar (Barcelona)
Telf. 93 765 33 00 - Fax. 93 761 09 93 - premsa@ajmalgrat.cat - Avís legal - Crèdits