malgratcomunicacio.cat

En directe


[ÀUDIO] Els pacients aïllats per la Covid-19 dels hospitals de Calella i Blanes ja disposen de tauletes per comunicar-se amb els seus familiars

La Corporació de Salut del Maresme i La Selva ha comprat 13 dispositius per tal que els pacients que es troben aïllats a causa del coronavirus puguin fer videotrucades amb els seus familiars. Les tauletes s'han repartit a les plantes d'hospitalització i al servei d'urgències. Els tres centres sociosanitaris de Calella, Blanes i Lloret de Mar que gestiona la Corporació de Salut també en disposen



Publicat:
14-04-2020 / 10:50:22
Actualitzat:
14-04-2020 / 11:30:27

L'aïllament en el qual s'han de mantenir les persones amb Covid-19 per evitar el contagi de la malaltia fa difícil la comunicació amb els seus familiars. Permetre el contacte visual dels pacients amb el seu entorn més proper s'havia convertit fins ara en un repte a superar per al personal sanitari. És per això, que la Corporació de Salut del Maresme i La Selva ha comprat 13 tauletes que garanteixen, des d'aquest cap de setmana, que totes les persones ingressades puguin veure i parlar amb els seus familiars.

Per tal de poder fer les videotrucades s'ha instal·lat a tots els dispositius una aplicació gratuïta. El personal d'infermeria s'encarrega d'ajudar a les persones que volen connectar amb els seus familiars a fer-ho a través de les tauletes. El servei és gratuït.

Sílvia Besalú, cap d'àrea de l'Hospital de Calella, ha explicat que "ha estat molt emotiu", tant pels pacients com per a les seves famílies, veure's i parlar. "El projecte ha estat molt ben rebut, tant per les families i els pacients com per tots els professionals implicats", ha afegit Besalú, que assegura que poder-se veure "és molt important pel seu estat anímic, psicològic i emocional".

L'Hortènsia és una pacient de 84 anys que es recupera a l'Hospital Sant Jaume de Calella de la malaltia. Ha estat una de les primeres persones en poder fer ús d'aquest servei de videotrucada que ofereix la Corporació de Salut del Maresme i La Selva.

Aquest recurs ja s'ha posat en marxa en d'altres centres hospitalaris i permet que tant pacients com familiars se sentin més a prop en aquests moments tan excepcionals. Els tres centres sociosanitaris que gestiona la Corporació de Salut del Maresme i La Selva ja havien iniciat el projecte a través de telèfons intel·ligents. Des d'aquest cap de setmana també ho poden fer amb les noves tauletes.

Galeria d'àudios

Notícies

Totes les notícies

Agenda

Tota l'agenda

Ona Malgrat

Ràdio a la carta Programes Contacte

MLGVisió

Xarxes Socials

Butlletí

Qui som

Crèdits

Ajuntament de Malgrat de Mar - Carme 30 - 08380 - Malgrat de Mar (Barcelona)
Telf. 93 765 33 00 - Fax. 93 761 09 93 - premsa@ajmalgrat.cat - Avís legal - Crèdits