El col·lectiu ecologista L’Arrel presenta la campanya d’educació ambiental i sensibilització del patrimoni natural del Delta de la Tordera, sota el títol 'Arrela’t al Delta!'. Amb la voluntat d’informar i conscienciar la població de Malgrat de Mar sobre l’espai natural i la seva importància ecològica, el col·lectiu realitzarà diverses activitats des del març fins al mes d’agost.
Segons L’Arrel, el Delta i la Conca de la Tordera reben múltiples pressions humanes, "que no només degraden els ecosistemes que presenten sinó que també comporten una pèrdua de qualitat ecològica en la desembocadura, amb totes les conseqüències que això comporta". És en aquest context en el qual el col·lectiu de l’Alt Maresme ha engegat la campanya, per explicar a la ciutadania més propera l’existència de l’espai i el seu valor, "no només social o econòmic, sinó també ecològic i natural".
Arrela’t al Delta oferirà una sèrie d’activitats i actuacions entre els mesos de març i agost amb tres grans objectius: Donar a conèixer el patrimoni natural que engloba el Delta de la Tordera, exposar els serveis ecosistèmics que proporciona l’espai i les pressions humanes que viu, i proposar mesures per garantir una millora en la seva qualitat ecològica.
El programa d’activitats s’iniciarà el mes vinent, concretament el 17 de març, amb una xerrada a l’Arxiu municipal sobre el Delta i la seva importància ecològica. A l’abril, per Setmana Santa, el col·lectiu presentarà una exposició fotogràfica i un mural al poble, per afegir un "valor artístic" a la campanya.
De cara al maig, L’Arrel prepara una xerrada sobre la petjada de l’home, per treballar la implicació dels veïns en el delta, i una taula rodona de debat, per recollir noves idees i compartir visions a nivell local "per integrar l’espai com a patrimoni del municipi".
El mes de juny es farà una ruta guiada al Delta de la Tordera i es participarà al 'Clean up day', una iniciativa de recollida de residus per implicar la població malgratenca i treballar in situ. Per tancar la campanya, L’Arrel prepararà l’iniciativa europea 'Delta i Tordera watch' a l’agost i celebrarà les segones Jornades del Delta de la Tordera com a acte de cloenda.
Des del col·lectiu han afegit que: "Creiem que s’ha de treballar des de baix, des de la divulgació, a peu de carrer, per oferir els coneixements i les eines necessàries a la ciutadania i perquè la gent conegui l’existència del delta i el valor associat a aquest espai natural".

Últimes notícies
[ÀUDIO] La Comunitat Terapèutica del Maresme estrena nou emplaçament per al seu Hospital de Dia
[ÀUDIO] Contes, un taller de defensa personal femenina i una mostra de percussió enceten aquest cap de setmana els actes del 8M a Malgrat de Mar
ERC de Malgrat de Mar posa en marxa un joc a Instagram per commemorar el 8M
Ajuntament de Malgrat de Mar - Carme 30 - 08380 - Malgrat de Mar (Barcelona)
Telf. 93 765 33 00 - Fax. 93 761 09 93 - premsa@ajmalgrat.cat - Avís legal - Crèdits